jueves, 23 de noviembre de 2023

Cantu La Sierra (Morcín)

 Hestoria d'esta escuelina morciniega (2023)

Dempués d'un iviernu de munchos entrenos correnderos pel Monsacru, nel que pude conocer tolos requexos y opciones posibles, acabó por prestame muncho facer la circular dende la Collá hasta'l Cuitu Rumiru, ya que podía xubir corriendo tol tiempu y descender per Covarriella a Otura pa siguir al Cantu la Sierra, onde garraba esi guapu senderu que cierra la circular hasta la Collá.
 
Hubo díes de dir apretando enforma y nun parar res y otros nos qu'averéme a echar una güeyada a posibles muros pa equipar, cosa na que venía teniendo interés nos últimos tiempos, poro fuí guardándome unos cuantos na tiesta, yendo a dar un paséu col collaciu Santos a entamos de la primavera pa ver si nos decidíamos.

Esi primer día, visitamos un murín nel valle de Robles y decidimos tirar hasta la Collá, pa pasar ver otros dos, unu primeru más curtiu en direición el Cantu la Sierra y llueu, aportamos coles últimes lluces al Cantu La Sierra y ya nun hubo vuelta atrás, ya que vimos claro, que diba salir un seutor bien guapu y sobretou una cara norte ensin roca blanca, que diba facer les delicies nos díes más calurosos del branu.

Primer día de vistazu al seutor del Cantu La Sierra

Pali pali, fueron sucediéndose les visites y entamamos a equipar la primer línea, que nesti casu sería Lamento Polea, dedicada a los fanáticos de partir polees por apretar de más jeje. Al so llau, entraríen dos víes más, como sedríen Petación Directa y la Loba Placa, faciendo quiciás el tríu de víes más mítiques y plaqueres del seutor, con una roca abrasiva y preses de toles formes y collores. 

Cabe destacar el cambeu de roca de la parte baxa del muru a la alta, camudando de roca pinchuda y abrasiva a a tacos y preses más romes qu'alcuerden quiciás al tipu de roca de Frechura. La verdá ye que tábemos encantaos coles tres primeres víes y díbemos probándoles y llimpiando, demientres Diego, fanáticu equipador, metiera les 4 plaques de la esquierda del seutor, más otra más na bóveda de la mandrecha ,que tuviera bien de tiempu con cuerda afitada.

Entamamos a trabayar cola calma na primer línea: Lamento Polea

La mayor evolución, ya que tanto Santos como yo, tábemos n'otros proyeutos d'otres escueles esguilando y nun too diba ser taladrar y trabayar, fue la xuntanza al grupu d'equipadores de Berto Moss, que metióse nos desplomes sacando la Pali Pali y Te Rompo la Cara, víes más a bloque nes entraes y con una placa guapísima na parte superior y a posteriori equiparía les dos víes más dures del seutor, como fueron No I Cantu Be Free y Muyerada Nui.

Mesa a la preba de la Petación Directa

Ente pegues de rises ente los equipadores y dalgún collaciu averáu al grupu, fueron llegando les primeres ascensiones y tamién fueron equipándose les últimes víes del seutor, como "Non e duro, e placa" y so variante más cenciella Ética Mutante (d'esto hai un montón nel mundu escalador) y sobretou la Porriwoman del Tallao, pela que nun dábemos un duru y quedó una vía fanática preciosa.

Díes de xaréu pel seutor cuando les rutes diben aumentando

La última vía n'equipase fue Refalfiu Postureru, qu'aproveché a metela al llimpiar y quitar la cuerda afitada que tenía Diego en la qu'a posteriori nomóse La Puerca. En total, salieron un total de 16 víes, nes que la mayoría tan ya con munches ascensiones y repeticiones, pudiendo entrar dalguna más residual, pero la roca ya podría ser dudosa y nun teníemos ganes de trabayar más por esti añu.

 
Santos tastiando otra creación: La Porriwoman del Tallao

No deportivo, durante esti añu, pude encadenar Lamento Polea, que valiónos de referencia pal restu de víes, ya que teníemos un grau consensáu nella y fueron cayendo dempués Petación Directa, la Porriwoman del Tallao y La Loba Placa, que fízome especialmente ilusión, por ser la primera vía completa qu'equipara y pa enriba quedó una placa finisima dafechu fanática pa los especialistes plaqueros.

 
Kíla saludando afáblemente a un collaciu utreru

Les últimes víes que pude encadenar fueron la Pali Pali, que tuvimos la mala suerte de probala coles peores condiciones d'humedá tanto Dani como yo y que llevónos más pegues de los albidraos y tamién, encadené toles versiones de Ética Mutante, que varió de posición de reunión, cola variación de grau que conlleva, hasta quedar la salida hacia Te Rompo La Cara más cenciella y la versión más llarga a la mandrecha, con un pasu de placa más duro, xurdiendo Non e Duro, e Placa.

 
Más momentos nel Cantu la Sierra: Santos en Pali Pali y Poch en Lamento Polea

Los últimos pegues, un pocu ya cansáu de dir tantos díes al seutor fueron pa la última vía que metiera, Refalfiu Postureru, que nun fui a encadenar esta temporada y que ya dexé pa prau hasta la prósima, ya qu'esti seutor ye dafechu de branu y toca dar pasu a otros seutores castigaos polos cierres como ye Figares, al que tantes ganes había de volver. 

En resume, vais a alcontrar un pequeñu seutor, nel que cada vía ye un mundiu distintu al anterior y cauna tien la so personalidá, siempre con una escalada continua y apretona, ensin metros d'esguilada tranquila y col grau según dellos collacios del valle, "pelín apretáu", pero tampoco ye pa tanto, sólo hai que dir con ganes d'esfrutar del procesu d'encadenar cada vía y del mirador más guapu de tou Morcín del valle Riosa.

Increyibles vistes del Garcilleru y Peña Manteca

Como siempre, dar les gracies a los que ya pasaron pel seutor y prestó-yos enforma, faciendo primeres, repeticiones o cagándose na madre que nos parío, con dalguna vía y grau propuestu y a los que tan por pasar, pues que respeten y valoren el trabayu fechu polos equipadores, teniendo en cuenta qu'hai víes más repetíes qu'otres y siempre dalgo pue quedar por meyorar.

Mil gracies a AsturVertical pol sofitu con material pal equipamientu, siendo'l restante puesto polos propios equipadores, asina como la ferramienta y les hores de taladrar, llimpiar, cepillar, serruchar, fesoriar, desbrozar, repisar y demás hestories pa tener esti requexu nel qu'esfrutar de la escalada.

Los croquis sedrán espublizaos como corresponde al traviés del grupu d'escalada AsturVertical.

Camudando'l Camín nel valle Riosa

No hay comentarios:

Publicar un comentario